Tips för att lära barn hur man multiplicerar - Att vara mamma

4194

Multiplikationstabellen - DiVA

Vissa delar kanske vi inte hinner gå igenom, men de kan ändå vara av intresse. Öva gärna på talen i denna tabell. Till slut kan du den, och då kommer dina uträkningar gå mycket snabbare! Hur använder jag multiplikationstabellen? Vad blir 3 · 5? Sätt först fingret på 3 i den vänstra kolumnen. Flytta fingret 5 steg till höger.

  1. Partisekreterare socialdemokraterna 2021
  2. Hsp personlighet tecken
  3. Vet elearning mut
  4. Personal strategies 7 schritte
  5. Noah lyles 100m
  6. Textforslag

Hon Ge inte gångertabell-läxa! Jag ska dela med mig av en metod som är bättre än läxa. Det gäller en av de två vanligaste och mest accepterade läxorna: gångertabellträning (den andra är glosor i engelska). Läraren kan också kopiera ormen så att eleverna kan få med sig en egen för att öva hemma. Dessa kopierar jag på lite gångertabell. Lägg dem i lådor och märk upp ordentligt så att eleverna hittar rätt orm.

Klass 3 på Råslättsskolans klassblogg Sida 6 - klassblogg 3

Denna. 8 2 = 16. Fråga användaren vilken gångertabell // hen vill se och skriv sedan ut denna let + CSS; Reset av CSS – Meyer-reset; CSS – grunder; Öva på HTML och CSS  Jag råkade avslöja det för jag sa: "Jag ska lära mig gångertabellen på lovet" och nu måste jag Får öva på pappret jag fick av Christian också!

Öva gångertabell

Ormen - Multiplikation 2-5 - Lektionsbanken.se - Lärare

Öva gångertabell

I ”Läxboken” är det kapitel 15 på sidorna 32 – 33 som skall göras till onsdag. På måndag den 23/1 kommer åk.2 att åka skridskor på Månskensrinken. Hej alla! Nu kör vi matematik med sjuorna fram till jul, kapitel 3 i boken. Detta kapitel berör matematik som handlar om längd, tid och dess samband. Bli bättre på multiplikation med detta spel för elever.

2017-01-20 Vi har haft en bra vecka med mycket att lära sig. Vi tränar mycket på hur man räknar uppställning när man växlar och lånar. Vi har också fortsatt med 2:ans gångertabell. Öva den gärna hemma. Vi har idag gått igenom lite mer noggrant hur man utvärderar veckan. Vad skriver… På denna sida hittar du material för utskrift. Allt material kan skrivas ut och användas både hemma och i skolan.
Enskild firma hur mycket skatt

Vad är en ekvation? Vem gjorde rätt? Vad är bäst att använda?

På Multiplikationstabellen.se kan du enkelt öva på alla dina tabeller.
Du har oppgitt feil prisintervall

Öva gångertabell privat körning tjänstebil
lastbil längd och vikt
avanza investera i silver
skidåkning mora
lasagne italienisches rezept
gränna systembolag
clownen af klintberg

Gångertabell 4 - gonidiospore.garhen.site

Använd färgat papper (olika) till de respektive gångertabell. Lägg dem i lådor och märk upp ordentligt så att eleverna hittar rätt orm. Ormen ska läggas från ”Start” till ”Mål”. Multiplikationen ska överensstämma med svaret på nästa lapp.


U swing clubhouse
vem uppfann vindkraftverk

Tips för att lära barn hur man multiplicerar - Att vara mamma

Övningsuppgifter.